Co powinien zawierać biuletyn firmowy?
Biuletyn firmowy powinien być przede wszystkim sprecyzowany na cele. Oznacza to, że musi być skierowany na osiągnięcie wyznaczonego efektu w ściśle określonej grupie społecznej. W związku z tym na samym początku określamy do kogo adresujemy naszą publikację. Najważniejszymi elementami każdego biuletynu w przypadku grupy docelowej, której są pracownicy to:
- Aktualne cele firmy – do czego dążymy w danym momencie, nad czym pracujemy
- Ostatnie osiągnięcia/ sukcesy – czyli jakie projekty w ostatnim czasie udało się zrealizować
- Recenzje produktów/ usług – opis funkcjonalności, jakości
- Wywiad z nowymi pracownikami/ stażystami – możemy tutaj poznać zainteresowania i ambicje nowych pracowników
- Statystyki – wyniki różnego rodzaju ankiet zadowolenia z warunków pracy itd.
- Dział Off-topic – gdzie możemy zamieścić np. wiersze napisane przez pracowników, rysunki, karykatury, wyniki konkursów wewnątrz-zakładowych
- Podsumowanie
Jeśli grupą docelową są klienci lub firmy zewnętrzne to powinniśmy pominąć wszelkie wewnętrzne tematy dotyczące naszych pracowników i skupić się na branży, która interesuje klienta, opisaniu produktów dla niego strategicznych, jak najlepszym przedstawieniu ich funkcjonalności.
Więcej o tworzeniu biuletynu firmowego możesz przeczytać w poniższym artykule: https://elektroniczneksiazki.pl/tworzenie-biuletynu-firmowego-krok-po-kroku/